Slaapplaats - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Slaapplaats - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Slaapplaats

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

01 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ben ik weer..

Zoals jullie gelezen hadden ben ik vrijdag op zoek gegaan naar een nieuwe slaapplaats. Ik had om 18.30 afgesproken op Dalstond Junction (underground station 2 minuten lopen vanaf zijn huis). Hij heeft me rondgeleid. Ik zou een eigen kamer hebben, verder zou de badkamer/keuken/woonkamer gedeeld zijn. Ik kon daar m'n kleren wassen. En het heeft ook nog eens een fitnessruimte waar ook andere mensen uit de flat kunnen komen. Het is goedkoper dan het hotel was en ik heb geen reiskaart meer nodig omdat het 2 minuten lopen is naar het theater.
Dus heb ik ja gezegd. Ik kon er zaterdag gelijk al in. Ik ben zaterdag 3 keer op en neer gegaan (30 min heen, 30 terug) om al m'n spullen over te brengen.
Ik woon er samen met een fillipijns gezin. (vader, moeder, kind van 3). Opzich heb ik alle privacy die ik wil in m'n kamer maar gelukkig is het ook gezellig als ik samen met ze in de woonkamer ga zitten.
Zaterdag avond hebben we met z'n allen toy story 3 gekeken.

Om Zondag de hele dag in het huis te blijven leek me niks dus ben ik vol goede moed naar Harrod's gegaan. Dat hele grote warenhuis waar je zonder kaart (en met kaart) heel makkelijk kan verdwalen. Ik had heel mooi een route uitgestippeld hoe ik er moest komen. Maar wat ik niet wist is dat er in het weekend aan de underground lijnen word gewerkt. Dus de reis die normaal van deur tot deur ongeveer 25/30 minuten zou duren, heeft me 2,5 uur gekost. Maar in ieder geval verveelde ik me niet.
Tenzij je heel rijk bent (lees: Bill Gates), kan je in Harrod's eigenlijk niks kopen. Ik zag er bijvoorbeeld een kaars (die je bij kerst heel leuk aansteekt) staan van 290 pond. Terwijl je die zelfde kaars bij de blokker koopt voor 25 cent.
Er is ook een hele AV afdeling waarven de Vision afdeling niet zo interessant is (alleen maar tv's) maar de audio afdeling is toch wel leuk om even te blijven hangen, met de nieuwste geluidsapparatuur.
Toen ik net van plan was te vertrekken zag ik ineens een vitrine staan met maglites en leatherman's (leatherman = soort van zakmes voor licht/geluids technici. Maglite = Zaklamp die veel word gebruikt door licht/geluidstechnici). Om me toch een beetje goed te voelen heb ik een maglite gekocht. Ik wilde eigenlijk ook een leatherman kopen maar die vond ik wat aan de dure kant.

Toen ik weer 'thuis' was, heb ik niet veel meer gedaan. Ik heb heel lekker voor mezelf gekookt (nee, geen kant en klaar maaltijd).
Dit kostte iets meer tijd dan verwacht (ik moet namelijk met de hand afwassen en dat ben ik niet echt gewend). Hierna ben ik even tv gaan kijken, socialisen op internet en daarna me bed in.

Maandag moest ik weer werken om 10 uur. Het was weer meer van hetzelfde (verhuizenm dus). Omdat ik later thuiskwam dan gepland en dus geen zin meer had om te koken had ik nu wel een kant en klaar maaltijd in de magnetron gedaan. Dan hoef je ook niet zoveel af te wassen. 's-Avonds kwam er visite met een aantal kinderen tussen de 4 en 8 ongeveer. Toen ze weer weg waren heb ik tv gekeken (Biggest Movie Mistakes). Dat was best geinig om te zien.

Vandaag (dinsdag) ben ik weer gaan werken. Op het begin was het ijskoud en moest ik verder gaan met verhuizen (niet echt leuk dus) maar later heb ik kabels aan nooduitgang borden moeten aansluiten en aan de andere kant van de kabel een stekker (dat was dus al iets leuker), deze heb ik ook moeten ophangen. Daarna was het wel weer verhuizen..

Ik heb aan het eind van de dag wel te horen gekregen dat ik zondag (eindelijk) mag helpen in het theater. Er komen een aantal (5) korte theaterstukjes die allemaal 2 keer gaan optreden. Ik mag helpen met licht en geluid inhangen/aansluiten, en heel misschien (ik hoop het) ook bedienen tijdens de voorstellingen. Dus dit komt al wat meer in de buurt van de opleiding. Daar ben ik heel blij mee.
Maar helaas is het woensdag en donderdag wel weer meer van hetelfde. Even doorzetten dus.

Ik schrijf/spreek jullie allen z.s.m. weer.

Cheers

• 01 Februari 2011 - 23:12

Kefmeister:

niet gewend om af te wassen, jeuzes..

MIETJEE!! MIETJEE!!!

• 02 Februari 2011 - 07:34

Marten V/d Weele:

Hallo Reuben,
    Goed om te horen dat je een fijne verblijfplaats hebt nu!
    Ben benieuwd wat de prijzen van leatherman en maglite zijn daar... als het veel verschilt kom ik er ook één halen!
    Ik heb nog steeds de goede moed dat er zometeen veel meer audiovisueel werk gaat komen!

Have fun en ik kijk uit naar het volgende verhaal (met foto's?)!

Groeten,
    Marten

• 02 Februari 2011 - 07:57

Aukje:

Woehoe!!! Harrod's! Daar ben ik ook geweest. Wat zijn ze ongelofelijk netjes daar hea? Rinske zat in een rolstoel toen, en de deur werd voor ons opengehouden enzo. Echt mega chi

• 02 Februari 2011 - 08:07

Aukje:

Woehoe! Harrod's! Daar ben ik ook geweest. Is ontzettend duur inderdaad. Rinske zat toen in een rolstoel en alle deuren werden voor ons opengehouden enzo... Echt mega chique allemaal. Ben je ook op de gitaarafdeling geweest? (A) Super mooie gitaren hangen daar! Ontzettend duur, maar echt heel mooi. (Vond ik)

Nice dat je nu een goeie slaapplaats hebt, tis vast heel gezellig.
    Ik laat je nog wel weten btw of ik naar London ga op excursie (A) Ik krijg het een dezer dagen te horen.

Veel plezier met je werkdagen verder, en succes!

Kus

Aukje

• 02 Februari 2011 - 10:44

Emma:

Hey Rub

Zo lekker je eigen "huisje" Fijn dat je wel lekker je eigen kamer heb, maar als je zin heb kan je ook bij hun zitten. Wel beetje balen van dat verhuizen elke dag, maar nog ff hopelijk.
    Succes nog rest van de week, en veel plezier met je toeristische uitstapjes haha.

Kus

• 02 Februari 2011 - 18:55

Maddy:

Schatje!!

Wat leuk om allemaal te lezen! Idd nog ff doorzetten met helpen verhuizen en dan kan je eindelijk gaan doen waarvoor je gekomen bent.
    Hoe is het met je nieuwe laptopje???

XXXxxxx

• 02 Februari 2011 - 19:44

Spook:

morge.

super chill van je nieuwe crib!!!
    hoe kan je je na 2.5 uur in een metro nog niet vervelen??? hahah.
    relaxed dat je een beetje je draai aan het vinden bent.

ps: ruiten ingooien van dat oude hotel!!!

laterz

• 03 Februari 2011 - 08:26

Maartje:

Hoi hoi!

Leuk verhaaltje!
    Leuk om te weten wat je allemaal uitspookt door.
    Wie weet kom je nog wel als een chef kok en master afwasser terug ;) ?

Liefs Maartje

• 04 Februari 2011 - 20:19

Petra:

Hoi Rub,

nog bedankt voor je verjaarskaartje. Lief en ik moest er wel om lachen.
    Lekker dat het zoeken naar andere woonruimte zo soepel ging en dat je zo snel wat vond. Zit je er een beetje lekker?
    Ik hoop dat het gesjouw op z'n eindje loopt en dat je snel wat meer met kabels, knoppen en andere electra mag spelen.
    Goed weekend vast, liefs Petra.