Wat een week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Wat een week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Wat een week

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

28 Januari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het heeft een tijdje mogen duren, maar hier komt dan ook wel een dijk van een verhaal.

Maandag was mijn eerste stagedag. Toen ik daar om 10 uur aankwam mocht ik gelijk beginnen. Omdat die avond studio 2 open ging en het nog op een bouwval leek zijn we de hele dag bezig geweest met studio 2 ombouwen tot een studio. De tribune bouwen, stoelen neerzetten, muren en vloer verven, geluidsapparatuur aansluiten, Lichttafel aansluiten. Eigenlijk gewoon alles vanaf een lege ruimte tot aan een echte studio die gebruikt kan worden. Hier zijn we de hele dag mee bezig geweest.

Dan zou je denken dat ik de volgende dag wel wat mag gaan doen wat met de opleiding te maken heeft. Maar aangezien het gebouw een grote rotzooi was, (overal spullen van de oude locatie) mocht ik gaan helpen met opruimen. Dit gebeurt ruimte voor ruimte dus eigenlijk ben je de aan een stuk door spullen heen en weer aan het sjouwen. Op een dag heb je zo ongeverr 3 keer hetzelfde voorwerp in je handen en je brengt het steeds naar een andere ruimte.

Hier ben ik woensdag mee verdergegaan.

Maar toen ik 's-avonds thuis kwam en mijn laptop wilde pakken, zat hij niet in m'n tas. Dus ik die hele kamer op z'n kop gezet (aangezien de kamer niet zo groot is was ik daar zo mee klaar). Maar hij lag er echt niet. Dus ik naar de receptie om te vragen of zij hem gezien hadden. Toen ik naar beneden liep wist ik eigenlijk al dat dat niet het geval kon zijn want de laptop was alleen maandag heel even mijn kamer uitgeweest om internet te krijgen. Maar toch, omdat ik niet wist wat ik anders moest doen ben ik het toch maar gaan vragen. Het eerste wat hij deed was zeggen dat ie van niks wist en begon te verwijzen naar de voorwaarden van het hotel dat zij niet voor de bagage verantwoordelijk zijn. Dus ik weer naar mijn kamer om toch nog een keer te zoeken. Maar ik wist al dat ik hem kwijt was. Ik mijn pa bellen. Hij zegt dat ik aangifte moet doen zodat hij de rest met de verzekering kan regelen.

Dus ik de volgende morgen (het is inmiddels donderdag) wat vroeger op zodat ik 's-morgens aangifte kon doen en alsnog op tijd op mijn stage kon zijn.
Ik durf best te zeggen dat ik niet slecht ben in Engels spreken, maar aangifte doen in het engels met iemand die zelf uit Rusland komt en die je bijna niet kan verstaan is toch wel een uitdaging. Uiteindelijk is het wel gelukt maar duurde wel langer dan gehoopt. Ik kwam een half uur te laat aan in het theater. Maar gelukkig begrepen ze het allemaal.
Ik ben verdergegaan met ruimtes/kamers leeghalen en oprruimen. Maar omdat ik toch een laptop nodig heb ben ik in m'n pauze een laptop gaan kopen. Ik heb nu een hele mooie rode acer notebook. Zo'n klein ding dat op een Ipad met een toetsenbord lijkt.

Omdat ik nu eigenljk z.s.m. uit deze kamer weg wil, omdat ik denk dat het een van de werknemers is geweest omdat zij als enige mijn kamer inkunnen zonder het slot te slopen en mijn kamer te hoog is om via het raam in te komen, heb ik vrijdag (vandaag) vrijgevraagd om een nieuwe kamer te zoeken. Ik heb vanavond om 6.30 een afspraak bij iemand thuis en hoewel ik daar een goed gevoel over blijf ik wel verder zoeken.

Over de gehele afgelopen week: Ondanks dat mijn laptop is gestolen (waar ik zo min mogelijk over nadenk want hij komt toch niet terug), en ik tot nu toe vrij weinig heb gedaan wat met m'n vak te maken heeft (ik voel me meer een verhuizer) heb ik het tof naar m'n zin hier. Super leuke collega's. Een aantal zijn een beetje verdwaasd maar dat maakt het ook weer leuk. Er is nog een andere parttime stagiaire. Zij is super aardig en gezellig en leuk om mee te werken. Ik heb aardig m'n draai gevonden alhoewel die binnekort wel weer zal veranderen als ik ergens anders woon. Het engels praten gaat steeds beter automatisch zonder er over na te hoeven denken. De engelse mensen zijn over het algemeen heel erg begripvol en vriendelijk (dat zou je niet denken in zo'n drukke/volle stad).

Ik heb nu 3 dagen vrij waarna ik een nieuwe woonplaats heb, en de binnenstad in ben geweest.

Ik ga nu m'n kleren wassen en wat eten kopen en ik ga weer schrijven na dit weekend.

Fijn weekend allemaal. Geniet van de stages en groeten aan iedereen.

P.S. Foto's komen als ik mijn camara van de postbode krijg

P.S 2. Ik heb op deze laptop wel skype, maar die doet het niet. Klopt het dat ik reuben.bentvelzen heette?
Mocht ik na dit weekend nog steeds niet kunnen skypen zal ik een nieuwe aanmaken en deze vermelden in het volgende bericht.

Cheers.

  • 28 Januari 2011 - 15:45

    Emma:

    Heey Rub,
    Jeetje wel ff balen van je laptop. Maar inderdaad, probeer er niet teveel aan te denken. Ik ben blij dat je het wel naar je zin heb, probeer te genieten he! En tegenslagen horen daar af en toe bij. Succes met een kamer zoeken, en een heel fijn weekend!! Hoe staat het eigenlijk met de verbouwing?? Je bent een goede verhuizer, haha maar je wil natuurlijk liever wat anders doen.

    Dikke kus

  • 28 Januari 2011 - 18:48

    Maddy:

    Schatjee!!

    Wat ben ik blij te horen dat je toch zo snel een kamer heb kunnen vinden, veeeel beter!!
    En ook echt super dat je een nieuwe laptop hebt en het toch (ondanks al dat verhuizen) zo tof naar je zin hebt op je stage...klinkt allemaal veel opgewekter dat de laatste keer dat ik je sprak ;)
    Volgende week bel ik je ergens. O..en je heet idd reuben.bentvelzen. Vaag!! Maar zoals je weet kan ik je erg slecht helpen bij computer shit :)

    Fijne week schatje!! XXXxxx

  • 28 Januari 2011 - 19:50

    Marten:

    Hallo Reuben,
    Wat een ervaringen in je eerste week! In ieder geval leuk om te horen dat je het naar je zin hebt, en wat betreft audio visueel werk heb ik er het volste vertrouwen in dat dat nog gaat komen.
    Ik kan me voorstellen dat je flink de balen had van je laptop... maar zoals je zelf al zei heeft erover piekeren geen zin.

    Denk maar zo:
    yesterday is history, today is a gift and tomorrow is mystery!

    Veel plezier, geniet, en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Groeten,

    Marten

  • 28 Januari 2011 - 20:54

    Eric:

    Wie wil nou die laptop? Ik weet niet of ik nog wel naar Londen wil...:P
    Nee grapje:P tis natuurlijk vervelend!

    Maar verder veel plezier!

    Adioos

  • 28 Januari 2011 - 21:09

    Reuben:

    ik wil ff zeggen dat m´n skype het weer doet.

    tnx voor de reacties

  • 28 Januari 2011 - 22:35

    Petra:

    Hoi Rub, ik had natuurlijk al het een en ander van Frans gehoord. Hoop dat je nieuwe woonplek beter bevalt.
    Gelukkig klink je nog steeds positief.
    Houden zo ! Goed weekend en tot gauw, liefs Petra.

  • 29 Januari 2011 - 16:31

    Kevinsky:

    reuben reuben!
    straks kom je terug met het beroep als bouwvakker in je vingers, whaha!

    klote van je laptop, maarja, toshiba, dat mis je toch niet, acer is wel beter, maar je had toch beter een apple kunnen kopen!

    en suc6 met een nieuwe kamer vinden;)

    cheers!

  • 30 Januari 2011 - 21:08

    Aukje:

    Ik ga niet over je laptop beginnen, aangezien je daar zo min mogelijk over na wil denken. (F*ck, ik ben er zojuist over begonnen, of niet? :S)
    Nouja, whatever.
    Tja, dat engels, dat klinkt bekend. Whaha, dat had ik die ene week in the UK ook. Als je alleen maar engels praat ga je op een gegeven moment automatisch engels praten, denken en zelfs dromen... Dat laatste is echt freaky btw...

    Geniet nog ff van je vrije dagen!!

    Dikke lebber en spreek je snel weer!

    Aukje (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage london

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2011

God´s Waiting Place

02 April 2011

Pap, Petra en de Lederen Man

14 Maart 2011

Eindelijk echt werk, gelijk ziek.

27 Februari 2011

MY SUPER SWEET 18! en meer..

14 Februari 2011

Ups & Downs
Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: