Pap, Petra en de Lederen Man - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Pap, Petra en de Lederen Man - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Pap, Petra en de Lederen Man

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

02 April 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ben ik weer hoor.

Vorige keer zei ik dat ik op m´n volgende vrije dag een museumpje zou gaan opzoeken. En gek genoeg is dat precies wat ik heb gedaan. Ik ben naar het Natural History Museum geweest. Dat is een museum over eigenlijk alles wat met de aarde te maken heeft en/of had. Dit was eigenlijk best leuk.
's-Avonds heb ik shrek 1 & 2 gekeken. Eigenlijk wilde ik alleen 1 kijken maar omdat toen de film afgelopen was Sean naar binnen kwam en deel 2 wilde zien heb ik maar meegekeken.

Vrijdag werken. Ik kreeg de hele dag kleine klusjes. Maar de enige 'leuke' dingen waren Led's uitzoeken en het Printed Circuit Board van één van de dimmers vervangen.
's-Avonds ben ik met Arnold uitgegaan.

Zaterdag 19 maart was het echt heel erg lekker weer en ik wist niet goed wat ik wilde gaan doen. Uiteindelijk ben ik naar Shoreditch High Street gegaan. Dat is de straat die vastzit aan de straat waar ik de eerste week woonde. Daar ben ik gewoon rond gaan lopen want het was toch lekker weer. 's-Avonds heb ik met Arnold en Junie de films Up, Season of the Witch en Spartacus gekeken. De eerste 2 waren echt supersaai. En de laatste bleek helemaal geen film te zijn maar alleen de eerste 3 afleveringen van een TV-Serie. Niet echt een succes dus. Maar de afleveringen van Spartacus die ik gezien heb waren opzich best entertaining.

Zondag ben ik met Arnold naar Leicester Square gegaan. Tickets voor de film Black Swan gehaald. Dit was opzich wel een hele goede film. Wel een aanrader. 's-Avonds hebben we bij Nando's gegeten.

Maandag de 21e kwamen Pap en Petra! Ik moest die dag gewoon werken. Zij zijn wel langsgeweest in het theater. Ik heb ze een rondleiding gegeven. Het was echt heel leuk om ze weer te zien. Het was wel apart om zo ineens weer nederlands te praten. 's-Avonds hebben we de nieuwe show van Studio 1 gezien. Dit was Anna Karenina. Het blijkt een bekend boek te zijn maar ik had er nog nooit van gehoord.

De volgende dag had ik vrij gevraagd zodat ik de hele dag met Pap en Petra de stad in kon. Eerst zijn we naar Covent Garden gegaan. Later naar Leicester Square. Hier hebben we kaarten gekocht voor de film Fair Game van die avond. We zijn naar Trafalgar Square gegaan. Hier staat een klok af te tellen tot de openings ceremonie van de Olympische Spelen van 2012. Daarna hebben we wat gegeten in de Pub en hebben Fair Game gekeken. Om heel eerlijk te zijn begreep ik er vrij weinig van.

Woensdag moest ik weer werken. Ik heb microfoon standaards in elkaar mogen zetten.
's-Avonds ben ik met Pap en Petra naar het Hard Rock Café geweest, maar omdat we meer dan een uur moesten wachten voor dat we konden gaan zitten (het was toen 20.30 uur), zijn we maar in de Pub er tegenover gaan eten.

Donderdag was ik weer vrij. We zijn naar Tottenham Court Road gegaan. Dit is een straatje met allemaal muziekwinkels. Daarna zijn we naar HMV geweest. Dit een vergelijkbaar met een Free Record Shop maar dan met alle soorten muziek en DVD's. Hier heb ik de CD van de Musical The Lion King gekocht (eindelijk). Hierna zijn we naar Oxford Street gegaan. Naar de Nike Store. Hier heb ik een hardloopbroekje van LiveStrong gekocht. We zijn ook naar Harrod's gegaan. Hier wilde we kijken voor een Leatherman. Ze hadden er hier maar een paar dus zijn we naar een winkel tegenover Harrod's gegaan. Dit was een buitensport winkel genaamd Cotswald. Hier hadden ze er wel wat meer en ook goedkoper. Hier heb ik een Leatherman gekregen van m'n Pa (nog voor m'n verjaardag). Ik heb een Leatherman Wave.
's-Avonds hebben we weer wat gegeten in de Pub en zijn we naar de musical Les Miserables gegaan. Ik heb hier in Londen het boek gelezen en daar was ik heel blij mee, want het ging wel heel erg snel. Het was wel heel erg mooi en indrukwekkend.

Vrijdag moest ik weer werken. Vrijdag was ook de dag dat Pap en Petra weer naar nederland terug zouden gaan. Toevallig kwamen ze net in m'n pauze bij het theater aan om gedag te zeggen. Dus zijn we bij Café Otto (dat zit naast het theater), wat gaan eten. Hierna dus 'afscheid' genomen. Het is echt heel raar om daarna weer gewoon aan het werk te gaan, wetende dat je ze weer voor ongeveer 9 weken niet gaat zien. Het is wel echt een hele leuke week geweest en was leuk om ze weer te zien. Ik moest erna alleen wel weer opnieuw wennen aan het engels spreken maar daar wen je ook zo weer aan.

Zaterdag was ik vrij. Ik wist dat ze vandaag zouden gaan protesteren in Londen. Ik ging naar HMV om de CD van Les Miserables te kopen en toen zag ik allemaal van die protesterende mensen. Die ben ik gaan volgen. (Ik had verder toch niet echt veel te doen). Ze kwamen op Trafalgar Square uit en het waren er echt heel veel. Ook allemaal spandoeken met: Bring The Government Down en Strike Like Egypt. Ik hoop natuurjk niet dat het echt zo word als in Egypte want dat zou betekenen dat ik hier weg moet. Maar tot nu toe zijn er nog geen problemen. Ik ben hier natuurlijk niet de hele dag blijven hangen. Ik ben naar de film Unknown gegaan. Dit was geen hele goede film maar wel heel entertaining. 's-Avonds ben ik met Arnold en Junie uitgeweest.

Ik ben in de afgelopen weken slim genoeg geweest om in het kort op te schrijven wat ik gedaan heb op m'n vrije dagen. Maar vanaf nu heb ik niks meer opgeschreven en weet ik dus ook niet meer zo goed wat ik gedaan heb. Van de dagen dat ik moest werken heb ik sowieso alles opgeschreven (ook omdat dat voor school moet).

Ik denk dat ik zondag niet heel veel heb gedaan na het drinken van de vorige avond.

Maandag de 28e moest ik werken. We hebben de blacks gestofzuigd (of stofgezogen). Ik weet niet precies hoe je blacks naar het nederlands kan vertalen maar het zijn in principe gewoon zwarte gordijnen. Ik heb ook studio 4 snel op orde gemaakt voor de rehearsels van die avond. Omdat David (m'n stagebegeleider) 2 weken afwezig is werd ik door de stage manager van Anna Karenina gebeld dat er een lamp kapot was. Die heb ik gerepareerd.

Dinsdag moest ik weer werken. Ik heb de Create room helemaal geverfd. Ik weet niet helemaal precies wat er daar gaat gebeuren maar wat ik ervan begrepen heb is dat in de 4 jaar voor de olympische spelen op verschillen de plaatsen in Londen wedstrijden en andere dingen worden georganiseerd en dit jaar zit dat in Dalston en hebben ze een kantoortje in het Arcola Theatre.

Woensdag was ik vrij. Ik ben naar het Science Museum gegaan. Het was toch keihard aan het regenen en wist niet goed wat ik anders moest doen. Het was eigenlijk niet heel erg leuk. Alleen de begane grond was een beetje interessant. Daar ging het over de ruimtevaart en motorvoertuigen. Ik ben daar naar naar de IMAX bioscoop gegaan. Dit was op een scherm geprojecteerd die hoger is dan 4 dubbeldekker bussen (dat is wat ze hebben gezegd), en ik denk ongeveer net zo breed als 2 of 3 van die bussen (dat hebben ze niet gezegd). Dit was een film over de telescoop The Hubble die ze in 1990 de ruimte in hadden gestuurd. Dit was ook nog eens in 3D. Ik weet niet op het door de grootte van het scherm, of door het 3D kwam, maar ik kreeg na een tijdje wel koppijn.

Donderdag moest ik weer werken. Ik ben weer ouderwets verder gegaan met ruimtes opruimen. Ik was al bijna bang dat ik niet meer op hoefde te ruimen.

Vrijdag was ik vrij en heb ik tot 12 uur uitgeslapen. Ik had om 17.30 uur met Arnold afgesproken. Hierdoor had ik eigenlijk niet echt tijd meer om echt iets te gaan doen. Daarom ben ik maar naar The London Eye en Houses of Parliament geweest (dat zit naast elkaar). Ik wist toch dat ik niet de London Eye in hoefde, dus ik ben er eigenlijk alleen wat wezen drinken en ben weer terug gegaan. Ik had met Arnold op Liverpool Street afgesproken. We zijn wat wezen eten en daarna zijn we gaan drinken. Het was 2-4-1. Lekker goedkoop dus..

Vandaag (zaterdag 2 april), ben ik naar Notting Hill geweest. Daar was een vriend van Arnold die net vader was geworden. Daar zijn we even gebleven en daarna zijn we wat gaan eten en daarna ben ik weer naar huis gegaan en ben ik dit verhaal gaan schrijven.

Morgen moet ik werken. Het is Green Sunday en dan word er een film getoond die ik moet opzetten. Word dus een lekker kort dagje.

Verder wil ik ook nog even zeggen dat ik het geld van de verzekering (van m'n laptop) zonder problemen gewoon terug heb gekregen.

Ik ga nu foto's van m'n camera op m'n computer zetten en daarna hier bij dit verhaal er bij doen.

Ik wens jullie allen een fijne moederdag morgen en spreek jullie later.

Gr.

  • 03 April 2011 - 07:59

    Petra:

    Hoi Rub,

    Wij hebben het ook fijn gehad bij je in Londen en waren ook blij je weer te zien.
    Hoorde van Frans dat de Leatherman je te grazen had genomen...........
    Moederdag is hier pas in mei....

    Fijne zondag, liefs Petra.

  • 03 April 2011 - 19:33

    Maddy:

    Heeey Schatje!!!

    Lekker lang verhaaltje, echt super om allemaal te lezen. Geloof me, die 9 weken vliegen voorbij...

    Hele leuke foto's trouwens.

    Zullen we woensdagavond skypen, donderdag kan ik niet...rond een uurtje of 9 (volgens mij zijn NL en Londense tijd nu hetzelfde)?

    Miss you!!! xxxxx

  • 04 April 2011 - 07:55

    Marten V/d Weele:

    Hallo Reuben,

    Leuk weer die verhalen en foto's! Super dat je een Leatherman heb gekocht, en de Wave is zeker een goede (heb hem zelf ook!).
    Vond het leuk om je via Skype op de stage terugkomdag te hebben gezien!

    Groeten,
    Marten

  • 06 April 2011 - 22:41

    Tjaaa, Wie Is Dit?:

    jeuzes wat ga jij naar veel films/musicals etc, geld teveel ofzo?
    en dan ook nog cd's kopen...
    Hebben ze daar dan ook geen honda SS50's voor niet al te veel?
    dan kan je er wel een voor me meenemen hoor ^^

    enne, leathermans zijn voor mietjes, je kan tape namelijk gewoon met je handen scheuren...

  • 08 April 2011 - 19:10

    Emma:

    Hee Rub, leuk verhaaltje weer!
    Ik moet erg lachen om de foto's, vooral hoe je naast pap staat. Lange ladder haha.
    Maar ik zie je 5 mei, gaan we ff London onveilig maken :D
    Succes komende weekjes!

    Kus

  • 23 April 2011 - 11:30

    Eem:

    Rub, tijd voor een nieuw verhaaltje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage london

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2011

God´s Waiting Place

02 April 2011

Pap, Petra en de Lederen Man

14 Maart 2011

Eindelijk echt werk, gelijk ziek.

27 Februari 2011

MY SUPER SWEET 18! en meer..

14 Februari 2011

Ups & Downs
Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: