Ups & Downs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Ups & Downs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Ups & Downs

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

14 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

I´m back!

Het is alweer ongeveer een week geleden dat ik voor het laatst wat heb geschreven. Hoog tijd dus voor weer een verhaal.

Maandag was het weer meer opruimen (verassing). Aan het eind van de dag heb ik wel de lampen mogen vervangen van MINUETE Profielspotjes. Deze waren geverfd. Helaas hadden ze ook over de labels waar op stond hoeveel graden (grootte van de lichtbundel) ze waren heen geverfd. Ik mocht dus de labels weer 'schoon' krabben.

Dinsdag weer verder gegaan met opruimen. Er werd deze avond ook een presentatie gegeven in studio 2 (Nu ik over studio 2 begin bedenk ik me dat ik hier nog steeds foto's van moet maken). Ook al stelde het niks voor, Beamer aansluiten aan een laptop/scherm klaarzetten/speakers aansluiten, was het toch fijn om even niet op te hoeven ruimen.

Woensdag waren er weer een soort van miniatures (Net als afgelopen zondag). Dit keer waren het negen voorstellingen met het thema 'multiculti', verspreidt over de hele dag. Ik mocht achter de geluidstafel. Het was fijn om iets te doen waar ik o.a. voor ben gekomen. Hierna mocht ik ook weer opruimen. Gelukkig dit keer de AV spullen.

Donderdag heb ik gechecked of alle floodlights (bouwlamp), het nog deden. Zo niet dan mocht ik ze repareren. Bij veel hoefde ik alleenn de lamp te vervangen. Bij sommige zat er iets niet goed in de stekker. In een enkele zat er iets niet goed bij de aansluiting met de lamp en bij eentje was de hele kabel gewoon zo rot dat ik hem niet eens in het stopkontakt durfde te doen. Dit heb ik dus gerepareerd.
Hierna mocht ik weer doen waar ik ondertussen best goed in begin te worden: TechStore en studio 4 opruimen.
Het laatste uur heb ik met David (stagebegeleider) gepraat over wat er allemaal bij komt kijken voordat er zo'n voorstelling daadwerkelijk in het theater staat.
SAMENGEVAT:
Het Arcola Theatre produceert de voorstellingen ook. Vaak is er al een bestaand script. Dan zorgt arcola ervoor dat deze word vertaald (als dat nodig is), dan word er een regisseur ingehuurd, deze heeft vaak al mensen in gedachten voor het licht/geluid design, decor, en iedereen die er nodig is eigenlijk. Hier word dan een model van gemaakt (Digitaal) en deze word dan aangepast waar nodig totdat het is goedgekeurd. Dan word alles uitgewerkt en gemaakt enz.
Vaak word dit gedaan in samenwerking met een ander theater (Goedkoper).
Verder hebben we het gehad over de plannen voor de aankomende weken m.b.t. het theater en wat er allemaal gaat veranderen en wat er is veranderd sinds ze hier aan het begin van januari in kwamen (Het gebouw zelf).

Vrijdag, zaterdan en zondag was ik vrij. Vrijdag ben ik overdag naar leicester square gegaan. Hier ben ik naar Sanctum geweest (waar ik het eerder over had). Dat deze bijna 4 uur zou duren was dus een drukfout. Hij duurde iets langer dan 2 uur. Het was echt een hele mooie film. Alleen was het acteerwerk niet echt geweldig ofzo. Het gaat over een groep mensen die een watergrot gaan onderzoeken. Dan gaat het stormen en kunnen ze niet meer naar boven. Dus moeten ze een andere uitweg zoeken. Het is een waargebeurd verhaal.
Omdat ik dacht dat de film 4 uur zou duren had ik voor die avond (de film begon om half 4) niks meer gepland. Toen ik de bios uitkwam was er een beatboxer op straat bezig. Er stond echt een hele groto cirkel omheen dus moest hij wel goed zijn dacht ik. Ik heb niks met beatboxers maar hij was wel echt goed.
Hierna ben ik naar huis gegaan en heb ik 's-avonds Toy Story 1 gekeken.

Zaterdag ben ik weer naar leicester square gegaan. Dit keer heb ik kaartjes gekocht voor de musical: The Million Dollar Quartet. Over Johnny Cash, Jerry Lee Lewis, Carl Perkins en Elvis Presley. Toen deze 4 bij hetzelfde platencontract zaten hebben ze 1 dag (4 december 1956) met z'n allen in de studio gezeten en de hele dag gewoon muziek gemaakt. Dit was niet zo spectaculair als The Lion King, maar het was gewoon een leuke avond met goede muziek.
Om de dag door te komen ben ik naar de film The Mechanic gegaan. Gewoon een actiefilm. Niks speciaals. Dit was denk ik de kleinste bioscoopzaal van engeland. Er waren 3 rijen en 23 stoelen (zelf geteld dus ik kan er 1 of 2 naast ziten). Van het scherm tot de achterwand was het denk ik nog geen 10 meter.

Zondag heb ik ge wii'd, gitaar gespeeld en gelezen. Dit was een rust dag. Maar omdat ik normaal altijd met iets bezig ben en ik vandaag geen afleiding had (naast Mario en Princess Peach dan), moest ik wel vaak aan Nederland denken en kwam ik erachter dat ik alles en iedereen daar toch wel begin te missen. De komdende tijd dus niet meer zo'n rust dag houden.

Vandaag (Maandag) gingen we studio 1 leeghalen. Er waren 2 Free-lancers ingehuurd. Ik wist eerst niet waarom maar in de loop van de dag begon ik er wel achter te komen. De Engelse werken gewoon niet heel hard. Op de een of andere manier zijn ze altijd bezig maar gebeurd niks. Waar we vandaag 6 uur over hebben gedaan, was in nederland (maakt niet uit waar) in 3 uur max. gebeurd.
Maar dat maakte mij niet heel veel uit, want ik was in ieder geval in het theater bezig.
Het breken was gewoon hetzelfde als in nederland maar volgens mij hebben ze in engeland nog nooit van Jan-Willempjes (soort ellastiekjes) gehoord. Ze maken daar elke kabel vast met Kabetape of met Cable-ties (Tie-rips). Het is niet echt fijn werken als je om de meter tape moet loshalen of zo'n cable-tie moet losknippen. (Misschien daarom dat het niet zo snel gaat...)
De laatste paar uur ben ik bezig geweest met de lampen schoonmaken. Er zat zoveel stof op dat als je zo'n lamp kantelde er echt een soort van kleine lawine aan stof naar beneden kwam zetten.
De lampen zijn nog niet helemaal schoon maar ze zien er in ieder geval een stuk beter uit.

Ik heb aan het eind van de dag te horen gekregen dat we morgen weer verdergaan in het theater. Waachijnlijk verdergaan met schoonmaken. Er is nu ook 3 weken geen voorstelling in studio 1 (deze is gecancelled). In deze tijd gaan we als het goed is de studio opknappen.

Verder is het het opruimen van studio 4 en de meeting room nog niet klaar. Maar er komt wel een beetje een einde aan. Er komt als steeds meer vloer en raam tevoorschijn.

Verder ben ik er vandaag aan het eind van de dag achter gekomen dat er nog een nederlander in het Arcola theatre werkt. Ik heb d'r nog niet echt gesproken naast: Goodmornin' how are you? en See you tommorrow. Ze was al weg toen ik het hoorde maar ik ga morgen (als ze d'r is) wel een praatje met 'r houden.

Oh ja. Ik kan dankzij Emma 100 foto's plaatsen. Dus ik ga er zo weer een paar plaatsen.

Voor nu was dat het wel weer. Slaap lekker en tot de volgende keer.


  • 14 Februari 2011 - 21:41

    Aukje:

    jajajajajajaja, lekker druk ben je weer geweest ;)
    Ga zo door, en ik wacht met smart op de foto's!!!! (wij allemaal wel denk ik, maar ik spreek voor mezelf (A))

    Spreek je!

    X
    Aukje

  • 14 Februari 2011 - 21:48

    Kevinsky:

    heey reuben!

    Laat ze eens zien wat een jan willempje is, als je die daar nergens kan vinden kan je er zelf een maken met een post helastiek en een houtje, dat je het houtje erin klemt ( houtje in het midden en dan helastiek eroverheen en door de andere kant van het helastiek heen en dan strak trekken), werkt ook goed!
    let wel op je knokkels met vastmaken, als hij terug schiet is het best pijnlijk namelijk =P

    cheers!

  • 14 Februari 2011 - 21:51

    Emma:

    Hey Rub,

    Kees was hier net, en we warn al benieuwd naar je nieuwe verhaaltje. Het is inderdaad beter om jezelf een beetje bezig te houden. Anders ga je aan thuis denken. Wij missen jou ook hoor!
    Wel lekker dat je druk ben op je stage met van alles en nog wat. En als je vrij ben doe je ook veel leuke dingen. Er is een hele leuke markt in London, daar moet je echt naar toe. Ik ga cherien (die vriendin van mij) vragen hoe die heet en welk metro station je dan moet hebben.
    Veel plezier nog schat!!!\

    xxxxx

  • 14 Februari 2011 - 21:59

    Eem:

    Men wat een zooitje in dat theater trouwens..

  • 14 Februari 2011 - 22:51

    Petra:

    Hoi Reuben,
    zo te zien is er nog genoeg op te ruimen. Jeetje, wat een zooitje. Super van je dat je zo ondernemend bent. Leuke dingen doe je. Want ja, van zo'n hangdag wordt je niet vrolijk, dat kan ik me voorstellen.
    Gelukkig is het eind van het opruimen in zicht. Kun je hopenlijk snel aan het 'echte' werk beginnen.
    Tot gauw weer, liefs Petra.

  • 15 Februari 2011 - 07:52

    Marten:

    Beetje bij beetje lees ik steeds meer AV / PET termen in jou verhaal! Super om te lezen hoe jij jezelf vermaakt daar met allerlei iniatatieven!
    Have fun and take care!

    Gr,
    Marten

  • 15 Februari 2011 - 13:29

    Marieke & Jonathan:

    Heey Reuben,

    Je bent wel druk zeg met dat opruimen. Zou mijn inmiddels wel de strot uitkomen. Gelukkig mag je ook steeds meer het echte werk gaan doen.
    Brandon kan inmiddels al kruipen in de vooruit versnelling dan, want achteruit doet hij al een tijdje.
    Slapen is nog steeds niet zijn hobby.
    Heb je zin om een keer lekker te kletsen via skype of tel?
    Laat maar weten.

    Tot snel, liefs Marieke Jonathan en natuurlijk Brandon

  • 20 Februari 2011 - 16:14

    Maddy:

    Heey Schatje,

    Ik heb aber naturlich al het meeste gehoord over de telefoon van de week maar is toch leuk om allemaal ff te lezen...wat een pest pokke zooitje trouwens studio 4 haha.

    Veel plezier aankomende week!!
    XXxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage london

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2011

God´s Waiting Place

02 April 2011

Pap, Petra en de Lederen Man

14 Maart 2011

Eindelijk echt werk, gelijk ziek.

27 Februari 2011

MY SUPER SWEET 18! en meer..

14 Februari 2011

Ups & Downs
Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1555
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: