Weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

06 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Ik weet niet meer precies waar ik was gebleven maar erg veel is er nog iet veranderd in het theater. Woensdag avond kwamen er wel potentiele nieuwe 'klanten' naar een korte film en een soort van presentatie kijken. Dit zou in studio 3 gaan gebeuren. Deze hebben Paul (collega), Ellie (stagiaire) en ik zo goed mogelijk leeggehaald en opgeruimd. Een aantal meubels konden nergens meer heen dus hadden we gordijnen opgehangen om het er niet als een opslagplaats uit te laten zien. Ik vond het er alsnog raar uitzien maar zij vonden het goed genoeg..
Er was 's-avonds eerst een youth cursus in studio 3 van 5 tot 6 en om 6 uur zou die film beginnen. dus ik moest om 6 uur in 30 seconden alle stoelen klaarzetten en zorgen dat de film draaide.

Donderdag was het 'gewoon' weer opruimen.

Vrijdag en Zaterdag was ik vrij.
Vrijdag ben ik naar Leicester square geweest (de reis ging nu wel gewoon goed). Hier heb ik een beetje rondgelopen. Ik had best veel gelopen en best veel theaters gezien met musicals erin (Bijv. Jersey boys, million dollar quartet, shrek, legally blonde)
Ik kreeg toen eigenlijk wel zin om gewoon een kaartje te kopen. Toen ik langs The Lion King kwanm dacht ik: F*ck it, ik koop gewoon een kaartje. Dat was ropnd 13.30uur en de voorstelling begon om 19.30. Dus had ik bedacht om ondertussen naar de bios te gaan. Ik wist dat er een paar op leicester square waren (ik was ondertussen in Covent Garden). Dus ben ik hier heen gegaan. Toen ik eenmaal de bioscopen gevonen had, Bleek ik al te laat te zijn voor alle films en de volgende voorstellingen zouden te laat beginnen. Er was nog 1 film waar ik op tijd voor was maar die duurde 4 uur. Dit was Sanctum (de nieuwe van James Cameron van Avatar en the titanic). Dus dat heb ik maar niet gedaan.
Dus heb ik iets anders moeten bedenken om te gaan doen. Ik was maar naar Piccadilly Circus gegaan. Hier ben ik weer gewoon gaan rondlopen. Een paar winkels binnengelopen maar niks gekocht.. Toen ik net wou omdraaien om terug te gaan naar Covent Garden (waar the lion king was) zag ik een heel groot gebouw ergens half verstopt. Hier ben ik even wezen kijken (ik heb eerlijk gezegd nog steeds geen idee wat het nou precies was maar ik heb wel een foto dus misschien weet een van jullie het wel). Daarna ben ik maar terug te gaan. In de underground naar Covent Garden bedacht ik dat ik beter vandaag had kunnen gebruiken om naar de kapper te gaan. In Covent Garden zag ik een kapper en kwam ik erachter dat ik opzich nog wel genoeg tijd had. Hier ben ik maar naar binnen gelopen (speciaal voor maddy: het zag er een beetje uit als bij Frank, en uiteindelijk de prijs ook wel...)
Ze deed alles met de schaar terwijl het ook met de tondeuse had gekund en ik zie er nu niet uit. Maar dat overleef ik wel.
Hierna ben ik gaan eten in een Pub. Het lukt me maar niet om bier te krijgen (nog een kleine maand wachten). Toen ik klaar was ging ik naar het theater. Ik ging zitten (ik zat op de 2e rij van voren, niet de beste plaats dus) en begon om me heen te kijken (logisch), en het viel me op dat er er vlak voor de voorste rij een orkestbak was, links was er een balkon vrij gemaakt voor de percussie en rechts hetzelfde. Tijdens de show kwam ik erachter dat ik te dichtbij de orkestbak zat waardoor ik de drum rechtstreeks hoorde i.p.v. door de PA. Maar behalve dit was het echt heel mooi. De kostuums, het licht, het geluid (behalve dat ene dingetje). Dat stereo percussie was echt heel vet. De spelers speelde ook tussen het publiek. Het totaalplaatje was gewoon super mooi.
Na afloop wilde ik eigenlijk een CD kopen (ik had ze bij het naar binnenlopen zien liggen), maar ik ging door een andere uitgang naar buiten en ineens stond ik buiten en via elke deur kwamen honderden mensen naar buiten en daar wilde ik niet op wachten. Dit ga ik later denk ik nog wel doen.

De volgende dag ben ik met Junie (m'n huisbaas)
naar Canary Wharf gegaan. Hier was een best groot winkelcentrum onder de grond. Hier zijn we niet zo lang gebleven. We zijn doorgegaan naar Oxford Street. Dit is gewoon een hele lange, drukke winkelstraat. Met heel veel klerenwinkels. Er was ook een hele grote applestore. Hier zijn we ook even binnengeweest. Het viel me op dat de meeste mensen een spel gaan spelen op zo'n Ipad (de meeste angry birds. Voor de mensen die dat niet kennen: dat is een heel populair spel dat veel op de Iphone en Ipads gespeeld word. Ik hoorde hier laatst trouwens ook dat er een film over komt..) en dan weer weggaan. Net als wij dus.
Niks slechts over mijn huisbaas, maar het is af en toe net een vrouw. Hij loopt elke klerenwinkel in, past een paar dingen, en gaat dan weer weg zonder iets te kopen.
Uiteindelijk heeft geen van ons iets gekocht.
's-Avonds hebben we met z'n allen (Vader, Moeder, Kind en Zus van de moeder) ge karaoke'd. Dat was best hilarisch.

Vandaag (zondag) waren er miniatures in het theater. Dit zijn korte theatervoorstellingen van ongeveer 20 minuten die spelen met en op de set van de huidige voorstelling. Hier viel dus niet echt heel veel aan te doen voor mij. Ik heb wel een een geluidtafel aangesloten (wauw. dat is al heel wat na 2 weken verhuizen en opruimen). De rest van de dag heb ik de gasten geholpen waar nodig. En verassend genoeg zijn we verder gegaan met opruimen. Dit keer viel het wel mee, omdat de TechStore (technische dienste) gingen organiseren en opruimen. Dan ben je in ieder geval dingen aan het opruimen waar je wat aan hebt. 's-Avonds heb ik de miniatures beken. Ze waren beter dan ik gedacht had.

Morgen en dinsdag word weer meer opruimen. Maar woensdag komen er weer een soort van miniatures. Alleen speelt de huidige voorstelling er dan 's-avonds ook. Dat moet dus in de middag gebeuren.
En de voorstelling die nu draait in Studio 1 stopt op 12 februari. Dus dan mag ik gaan helpen breken. Ik hoop dat ik dan wel echt wat mag gaan doen, maar daar ga ik wel van uit. Dan draait er voor 3 weken niks, (deze is gecancelled). In de tussentijd gaan we studio 1 helemaal opknappen en de apparatuur schoonmaken. Studio 1 ziet er nu nu niet uit als een studio maar omdat het goed bij de voorstelling pastte, hebben ze het voor nu zo gelaten.
Verder gaat de voorstelling van studio 2 er 19 februari uit en dan gaat de nieuwe er op 22 februari in. Dus als het goed is kan ik binnenkort echt aan het werk. Eindelijk.

Ik heb eindelijk mijn foto camera dus ik heb speciaal voor de mensen die willen zien hoe mijn kamer en het theater eruit zien, een paar foto's gemaakt. Ik heb geen foto's van studio 2 omdat daar een voorstelling bezig was toen ik foto's aan het maken was. Nu nog uitzoeken hoe ik hier foto's kan plaatsen.

Ik denk dat dat het voor nu wel is en ik spreek jullie snel weer!

P.S. Ik kom er net achter dat ik helemaal geen foto's meer kan plaatsen. Ook niet als ik een nieuw bericht plaats. Dus als ik mijn volgende verhaal heb geschreven, verwijder ik deze foto's en komen er nieuwe.

  • 07 Februari 2011 - 06:35

    Marten V/d Weele:

    Weer een mooi verhaal geschreven Reuben! Ook erg leuk om nu te zien hoe het theater eruit ziet, zodat we de verhalen nu ook aan beelden kunnen koppelen!
    Ondanks al het opruim en verhuiswerk lees ik dat je het toch ontzettend naar je zin hebt, super!

    Kijk uit naar je volgende bericht!

    Groet,
    Marten

  • 07 Februari 2011 - 10:40

    Emma:

    Hey Rub
    Leuk die foto's, dan hebben we ook een beeld erbij. Volgens mij kan je voor 10 euro extra foto ruimte kopen. Dan kan je 100 foto's plaatsen. Maar dan moet je wel internet bankieren hebben. Anders koop ik dat wel voor je. Is leuk, dan heb je alle vehaaltjes met foto;s erbij, en dat kan je ook weer in een boek binden. Maar leuke dingetjes doe je rub. Nog een maandje en dan ook lekker een biertje erbij.
    Veel plezier nog!!

    xxx

  • 07 Februari 2011 - 11:27

    Emma:

    Als het goed is kan je nu 100 foto's plaatsen!

  • 07 Februari 2011 - 11:41

    Maddy:

    Heey Reupy!!

    Wat een leuke dingetjes doe je allemaal...The Lion King!!....Me so jealous!! Moet je de volgende keer ook even een fototje van je hoofd maken om te zien hoe je kapsel eruit ziet haha. Ik mis je hier wel hoor. Ik ga proberen je zo snel mogelijk te bellen maar zal deze week niet gaan, maddy beetje druk. Eigenlijk moeten we gewoon een skypedate maken, is veel leuker.
    In ieder geval een hele fijne week!!
    Love you!! XXXxxx

  • 07 Februari 2011 - 19:31

    Spook:

    yo!! leuke fotos. ziet er inderdaad nog niet helemaal klaar uit.
    zijn je huisgenoten beetje chill???

    laterz

  • 07 Februari 2011 - 21:55

    Petra:

    Hoi knul,

    Leuk om weer wat te lezen en zeker nu je foto's er bij hebt. Lion King is cool hè? Ik heb 'm 2 keer in Scheveningen gezien en heb de cd. Maar wel Nederlandstalig. Ik weet niet of je dat wat vindt....
    Het gebouw waar je over sprak komt me wel bekend voor maar ik kan nu niet zo zeggen wat het is of hoe het heet. Ik denk dat Frans dat wel weet.
    Hé, hou je goed daar en het gesjouw lijkt nu toch echt 'n betje op z'n eind te lopen, toch?

    Liefs Petra.

  • 09 Februari 2011 - 21:09

    Teuvin:

    yo reuben,

    Dikke shit, ik wens zeluf, dat ik daar nu ook zit!
    de lion king, man de film is zo cool, maar de musical heb ik niet gezien misschien zat ik achter de stoel?
    je kamer is vet leip, en die nieuwe laptop van jou ja dat word een nieuwe hype!
    zeker cool dat je deze verhalen schrijft, en zorg dat er voor jezelf genoeg, eten overblijft, want, dat kindje op die foto ziet er hongerig uit, en volgensmij is hij aardig goed in, blokfluit!
    nu stop ik met deze reactie want ik vind er geen hol meer aan, ik zie je wel weer een keer maar nu moet ik echt gaan!

  • 12 Februari 2011 - 11:32

    Maartje:

    Hey leuke foto's man!
    Leuk om te zien waar je stage loopt en je kamer ziet er trouwens ook chill uit :)
    En wat je haar betreft, groeit wel weer aan :P

    X Maart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage london

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2011

God´s Waiting Place

02 April 2011

Pap, Petra en de Lederen Man

14 Maart 2011

Eindelijk echt werk, gelijk ziek.

27 Februari 2011

MY SUPER SWEET 18! en meer..

14 Februari 2011

Ups & Downs
Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: