God´s Waiting Place - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu God´s Waiting Place - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

God´s Waiting Place

Door: rbentvelzen

Blijf op de hoogte en volg Reuben

01 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer een kleine maand verder maar hier is weer een nieuw verhaal!

Aan het eind van het vorige verhaal zei ik dat die volgende zondag Green Sunday zou zijn en dat ik dan een filmpje mocht laten zien. Opzich stelt dat niet zoveel voor, totdat je erachter komt dat het geluid nergens naar klinkt. Na alles gechecked te hebben en kabels vervangen te hebben klonk het nog net zo. De film zou om 17.00 uur beginnen. Om 5 voor 5 kwamen we erachter dat er bij het branden van de film de sporen waren omgewisseld. Dus de achtergrondmuziek zat op de voorgrond en de gesproken tekst was heel zacht in de achtergrond. Deze instelling hebben we gelukkig op de computer kunnen omdraaien.. Net op tijd.

Maandag 4 april was niet zo interessant. Op Dinsdag heb ik het grid van studio 2 opgemeten. Dat is niet heel makkelijk als de muren niet recht zijn maar het is me wel gelukt.

Donderdag (en vrijdag en zaterdag) was ik vrij. Een paar weken eerder heb ik een boek gekocht waarin een stuk of 50 bladzijdes ondersteboven gedrukt waren. Deze heb ik omgewisseld. Het was ook heel erg lekker weer en ik had verder niet zoveel te doen, dus heb ik een London Sightseeing Tour gedaan. Dit was zo’n Hop on Hop off ding, maar ik ben lekker blijven zitten totdat hij weer bij het beginpunt aangekomen was.
Vrijdag ben ik naar westminster gegaan. Dit is bij Houses of Parliament, The Big Ben en The London Eye. Hier heb ik een Thames Tour gedaan. Een tour van ongeveer 45 minuten over de Thames. ’s-Avonds heb ik gepokerd bij Ross. Jammer genoeg ben ik niet heel goed en heb ik 5 pond verloren..
Zaterdag ben ik met Arnold naar Hackney Park geweest en ’s-Avonds hebben we de film How to Train Your Dragon, gekeken.

Zondag was het opbouwen van de nieuwe show in studio 2: Lakeboat. Voor deze show mocht ik weer het grid omgooien (die ik net had opgemeten dus...) Deze mensen waren om even netjes te zeggen niet heel erg aardig. Iemand waarmee ik werk wist dit mooi te brengen door te zeggen dat ze last van een ‘Fragile Ego’ hebben.

Woensdag heb ik Birdies gerepareerd. Birdies zijn kleine parretjes (Par 16). Ook heb ik verlengkabels gemaakt.
’s-Avonds ben ik met Arnold naar de film Rio, geweest. Dit is echt een aanrader. Ik heb me echt kapot gelachen.

Vrijdag heb ik vrij weinig gedaan. Ik heb een drinkbidon gekocht voor tijdens het hardlopen. Dat drinkt toch wel wat lekkerder. Als je aan het hardlopen bent en uit een bekertje wilt drinken ligt er meer water op de grond en shirt dan daadwerkelijk in je mond. ’s-Avonds ben ik uitgegaan.

Zaterdag was ik eigenlijk van plan om naar Brighton te gaan. Maar ’s-Morgens werd ik door Arnold gebeld dat het Holland House Festival op Trafalgar Square gehouden werd. Toen zijn we daar maar naar toe gegaan. Groot podium in het midden, iedereen in het oranje (behalve ik natuurlijk..), overal kraampjes met tulpen, klompen, kaas en dat soort dingen, en natuurlijk iedereen drinken. Blijkbaar word dit festival elk jaar gehouden, maar ik heb geen eens een bordje gezien ofzo met de mededeling dat dit eraan zat te komen. Ik ben benieuwd hoe zoveel mensen het wisten. Het zal wel aan mij liggen.. Het was wel echt heel gezellig maar na een tijdje had ik het wel gehad. Dus zijn we maar weer gegaan.

Zondag waren de Miniatures in het theater. Deze waren er al eerder geweest sinds ik er ben. Ik heb ze alleen hoeven ondersteunen. Daarna was er een film screening. Dit heb ik mogen opzetten. We hadden weer hetzelfde probleem als met Green Sunday. Nu wisten we gelukkig wat het probleem was en hoe het op te lossen. Ik heb deze film ook gekeken. Het was een documantaire over het Arcola Theatre sinds het begin. Dat was op zich wel interessant om te zien.

Maandag de 18e was het afbouwen van Anna Karenina. Alle lampen en speakers uit het grid, decor in de vrachtwagen. Seating banks aangepast alvast voor de nieuwe show.

Dinsdag heb ik samen met Joe de vloer van studio 1 eruit gehaald. Alle schroeven waren zo versleten dat ze er niet met een boormachine uit gingen. Alle planken hebben we er met een koevoet uitgehaald. Hierna hebben we de schroeven met de koevoet uit de betonnen vloer gehaald.

Op woensdag was de pre-rig van Uncle Vanya (nieuwe show studio 1). Tijdens een pre-rig hang je alvast alles wat in het grid moet op. Dit gebeurd voordat bijvoorbeeld de set binnenkomt. Pre-rigging kan dan ook eigenlijk alleen als er genoeg dagen niks word gedaan in de studio en gebeurd dus ook bijna nooit.

Donderdag heb ik backstage aureools (soort lamp) opgehangen zodat de acteurs ook wat kunnen zien. Hier heb ik ook blauwe filters voor gedaan zodat het niet opvalt vanuit het publiek. Ik heb ook cue-lights opgehangen die oranje worden als de acteurs bijna opmoeten en groen als ze op moeten.

Vrijdag was natuurlijk goede vrijdag, wat betekent dat ik een lang weekend had. Ik heb met Arnold tickets geboekt naar brighton voor dat weekend. Zaterdag vertrok de bus om 9 uur vanuit Victoria en kwam om 11 uur in Brighton aan. We kwamen naast de Brighton Pier aan. Hier zijn we dus gelijk naartoe gegaan. Hier was een soort van kermis. Zijn we in de botsautootjes, achtbaan en zo’n waterachtbaan (ik weet niet meer hoe je dat noemt), gegaan. Daarna zijn we op het strand gaan zitten (het was echt heel lekker weer). Ik had een lange spijkerbroek aan wat natuurlijk veel te heet was. Dus zijn we naar het winkelcentrum gegaan om daar een zwembroek te kopen. Toen we die na lang zoeken eindelijk hadden gevonden zijn we terug gegaan naar het strand. Ik had natuurlijk weer het slimme idee om te gaan zwemmen. Ik heb het wel 2 minuten volgehouden. Terwijl ik het water uitliep bedacht ik me dat ik slim genoeg was geweest om geen handdoek mee te nemen. Dus ben ik maar in de zon gaan liggen.
Arnold zei dat hij mensen kende die in Brighton woonde waar we ook konden slapen. We hadden die middag afgesproken. Toen ik ze ontmoette kwam ik erachter dat ze helemaal niet in Brighton wonen maar in Eastbourne, wat ongeveer een uur rijden is met de auto.
Hier zijn we met een toeristische route naartoe gereden. De route liep helemaal langs de kust. Toen we in Eastbourne aankwamen zei Steve (een van de mensen waar we konden slapen) dat er alleen maar oude mensen in Eastbourne wonen en dat ze het daarom ook ‘God’s Waiting Place’ noemen. We kwamen daar ’s-Avonds in het donker aan. We zijn naar de Eastbourne Pier gegaan en daarna zijn we naar een karaoke pub gegaan. Hier dacht ik nog dat het wel meeviel wat oude mensen betreft. Maar toen ik de volgende morgen naar buiten ging zag ik serieus alleen maar oude mensen. Geen probleem natuurlijk maar het deed me wel denken aan één groot bejaarden tehuis. Ik ben met Arnold weer naar de pier geweeest. Hier was zo’n arcade hal met ook allemaal gokautomaten. Van mij hoefde we niet persé naar binnen maar hij wilde zo graag z’n geld vergokken. Eerst wisselde hij 10 pond in tot allemaal 10 pence muntjes die hij ALLEMAAL heeft vergokt bij een en dezelfde automaat. Toen dit op was heeft hij nog eens 20 pond omgewisseld. Ergens halverwege won hij 30 pence die hij ook weer allemaal vergokt heeft. Les voor allen: Ga niet gokken! Je kan niet winnen!
Na dit hebben we de bus teruggepakt naar Brighton. Hier hebben we weer op het strand gelegen. De bus zou om 19.00 uur vertrekken en om 17.00 uur bedachten we ons dat we eigenlijk nog steeds niks van Brighton gezien hadden. Dus zijn we maar rond gaan lopen tot het tijd was. We hebben nog het Brighton Pavillion gezien (ik vond het op de Taj Mahal lijken) maar verder hebben we niet zoveel gedaan.

Maandag de 25e moest ik weer gewoon werken (ook al was het 2e paasdag). De set van Uncle Vanya kwam vandaag binnen. Deze set bestond uit onder andere de nieuwe vloer, een stel (echte) bomen, piano. Eerst hebben we de vloer gelegd, hierna de bomen vastgezet aan deze vloer. Met blacks heb ik een afscheiding gemaakt tussen de kleedkamers en het toneel. Ook heb ik een kabelgoot zwart geverfd.

Dinsdag zouden de acteurs de Dress-Rehearsals houden dus heel studio 1 moest actor-proof gemaakt worden. Alles helemaal schoon, vegen, dweilen enz. (Dat is ondertussen mijn specialiteit).

Woensdagavond was de première van Uncle Vanya. Hiervoor moest er natuurlijk (zoals altijd) heel veel gebeuren. Alle kleine dingetjes moesten opgelost worden.
Donderdag zou Land Of Kings gehouden worden op ongeveer 15 plaatsen in Dalston (is de wijk waar het theater zit). Voordat dit kon gebeuren moest er natuurlijk weer heel veel opgeruimd worden. Dit is wat ik de rest van woensdag heb gedaan. Ik moest wel eerder weg omdat ik William van het vliegveld moest halen. William belde mij dinsdag op dat hij die week vrij kon krijgen en dat hij wel naar London kon komen. Hartstikke leuk natuurlijk maar ik moest wel donderdag nog werken. Dat vond hij geen probleem.
Donderdag heeft hij meegeholpen in het theater. Door Land of Kings was het weer zo’n ouderwetse opruimdag alleen dan 15 keer zo snel omdat er heel veel op persé op deze dag opgeruimd moest zijn. Om kwart voor 6 hoorde we dat er om 6 uur een projector (geen geluid) in studio 3 neergezet moest worden plus stoelen en scherm. Dit dus snel gedaan. Geen echte problemen dit keer. Terwijl dit speelde hebben we studio 4 leeggehaald (er waren mensen tot 6 uur aan het oefenen). Toen dit leeg was gewacht tot ze klaar waren in studio 3 want zodra ze klaar waren moest alles weer weg zodat Land Of Kings er kon beginnen. Gelukkig is alles goed gegaan. ’s-Avonds hebben william en ik Uncle Vanya bekeken.

Vrijdag 29 April was natuurlijk de Royal Wedding. We waren wel van plan om te gaan kijken maar voordat we het huis uit waren hadden ze elkaar al het ja-woord gegeven.. We zijn alsnog maar die richting in gegaan voor het geval ze nog een rondrit door de stad heen zouden doen ofzo. Toen we het metro station uitkwamen was het één grote mensen massa. We hadden geen idee waar we heen moesten, dus zijn we maar met de stoet meegelopen. Na een tijdje hield de menigte op met lopen en begon iedereen te juicen enzo. Dus wij wachten tot we een koets zouden zien. Komen er een stuk of 100 paarden langs. Niet helemaal hetzelfde. Na nog een half uurtje wachten hadden we het wel gehad. Dus zijn we maar naar Leicester Square gegaan. Kaarten gekocht voor Thor voor die avond. We zijn doorgelopen naar Picadilly Circus. Hierna zijn we naar Tottenham Court Road gegaan om kaarten te kopen voor de musical We Will Rock You. ’s-Avonds zijn we dus naar Thor gegaan. Toen we de zaal in kwamen zagen we al best veel van die World of Warcraft spelers. Van die mensen die zich alleen maar kapot zitten te eten in een jogging broek waarbij de naad 12 cm boven de broekrand uitkomt. Ik hoop dat je zo een beetje een beeld hebt van het soort man dat hierheen gaat. Daar zaten wij dus tussen. Uiteindelijk bleek de film niet heel slecht te zijn.

Zaterdag zijn we naar de Big Ben, Houses of Parliament en de London Eye geweest (zit allemaal naast elkaar). We zijn niet de London Eye in gegaan maar we hebben wel een Thames Tour gedaan. Dat is toch leuker met z’n 2en. Hierna waren we van plan om naar de Tower of London te gaan. Het werd ons wel moeilijk gemaakt. Het maakte niet uit van welke kant we kwamen, de underground lijn was afgesloten. Na lang onder de grond gerezen te hebben zijn we naar Oxford Street gegaan. Na een tijd gelopen te hebben kwamen we op hetzelfde punt uit waar we gisteren BIJNA de koninging + aanhang hadden gezien. ’s-Avonds hebben we We Will Rock You gezien. Ik heb deze een paar jaar terug ook al gezien maar hij was nog steeds net zo vermakelijk. Er was wel het een en ander veranderd maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Voor iedereen die hem nog niet gezien heeft is het zeker een aanrader nu het nog kan in het Beatrix Theater in utrecht.

En dan vandaag (zondag) was het laatste dagje dat William hier zou zijn. Hij moest om half 4 op het vliegveld zijn. ´s-Morgens zijn we naar The Tower of London gegaan. Toen we alles hadden gezien wilden we naar Buckingham Palace. Helaas was dit hetzelfde verhaal als The Tower of London gisteren. Het was opzich wel mogelijk maar daar hadden we te weing tijd voor. Toen zijn we maar terug gegaan om z’n spullen op te halen en zijn we doorgegaan naar het vliegveld. Hier hebben we nog 2 uur gezeten. Ik vond het echt hartstikke leuk dat hij er was. Alleen als je dan daarna alleen in de metro zit voel je je wel eenzaam. Dat is wel apart.
Thuis ben ik de foto’s op de computer gaan zetten en ben ik rustig aan begonnen met dit verhaal.

Aanstaande donderdag komt Emu hiernaartoe. Daar heb ik natuurlijk ook hartstikke veel zin in. Aanstaande donderdag zit ik ook nog maar 3 weken in London. Ik heb ook mijn laatste rooster gekregen. Ik heb het echt nog steeds heel erg naar mijn zin hier dus het zal denk ik wel raar zijn om over een paar weken weer terug te zijn in Nederland.

Na dit verhaal komt er ook nog maar ééntje. Die zal ik schrijven als ik weer terug ben in Nederland. Ik realiseer me nu wel ineens hoe dichtbij het eigenlijk echt komt en hoe snel de tijd is gegaan.

Dat was het wel zo’n beetje. Volgende keer horen jullie de rest en zal ik het verhaal ook goed af proberen te sluiten.

See you all soon!

  • 01 Mei 2011 - 21:27

    Kevin:

    als eerste 8-)

    vet verhaal, vet dat william was gekomen, ik had ook wel gewild, maar het geld heb ik er op het moment niet voor, en vrij had ik ook niet zo snel gekregen.

    wel grappig dat je op dinsdag word ge smst of ik volgende week mee zou willen naar londen toe, en de volgende dag een sms krijgt dat hij op het vliegveld zit te wachten op zijn vlucht, haha!

    gr

  • 01 Mei 2011 - 21:29

    Kevin:

    trouwens..
    LEKKERDING op die foto van het holland house!
    ga je die meenemen naar nederland?
    zo niet voor jezelf, dan voor mij? ^^

  • 01 Mei 2011 - 22:24

    William:

    was echt heel leuk

  • 02 Mei 2011 - 10:32

    Marten:

    Wat een leuk verhaal weer! Ontzettend leuk zelfs om te horen dat je zelfs bezoeken krijgt vanuit NL.... zelfs onze beruchte William!
    Hoop dat je jezelf de laatste weken goed vermaakt en dat je bij het schrijven van de volgende blog met een tevreden gevoel kan terug kijken op deze fantastische ervaring!

  • 04 Mei 2011 - 09:46

    Emu:

    Leuk verhaaltje weer, en leuke foto's. Tot morgen!!

    Xxx

  • 05 Mei 2011 - 21:18

    Petra:

    Hoi Rub, als je dit leest is Eem al bij je. Hoop dat jullie het leuk hebben samen.
    En je komt inderdaad al weer gauw naar huis.
    Als je moet afkicken van het opruimen en schoonmaken mag je af en toe wel bij mij langs komen.....

    Liefs Petra.

  • 13 Mei 2011 - 13:20

    Maartje:

    Jemig wat een verhaaaaaalll! Haha, nu hoef ik nooit met met je te Skypen ;) Hoest met die homo afgelopen :P Toevallig ben ik net in het boek van Anna Karenina begonnen, stamt uit 18hondeerd-nog-wat...
    Wanneer ben je weer terug trouwens?

    X Maartje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Stage london

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2011

God´s Waiting Place

02 April 2011

Pap, Petra en de Lederen Man

14 Maart 2011

Eindelijk echt werk, gelijk ziek.

27 Februari 2011

MY SUPER SWEET 18! en meer..

14 Februari 2011

Ups & Downs
Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: