Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Reuben

Blijf op de hoogte en volg Reuben

29 Oktober 2013 | Australië, Darwin

Hey allemaal,

bij deze dan mijn allereerste bericht uit het verre Australië. Het is hier echt helemaal top! Ik ben nu alweer twee weken geleden uit Nederland vertrokken en er is in de tussentijd natuurlijk wel het een en ander gebeurd.

Na een reis van bijna 31 uur, kwam ik om half 5 's-nachts eindelijk aan in Darwin. Hier moest ik bij de douane mijn 'netjes en zorgvuldig ingepakte' backpacktas leeghalen omdat ze dachten dat ik Nederlandse bodem mee had genomen via mijn hardloopschoenen. Na een zorgvuldige inspectie bleek dit toch niet het geval (gelukkig had ik ze thuis nog even uitgeklopt voordat ik ze in mijn tas deed), en mocht ik mijn tas weer inpakken.

Toen de schuifdeuren opengingen en daar Maddy zag staan, was ik zooooo blij! Bij haar thuis nog even buiten gezeten en toen zij en Martin naar hun werk waren ben ik gaan slapen.

De volgende dag ben ik 's-morgens met Maddy boodschappen gaan doen. Dat klinkt misschien niet zo bijzonder, maar ik mocht rijden. Nu klinkt dat nog steeds niet zo bijzonder, behalve dan dat iedereen hier aan de verkeerde kant van de weg rijd. Dat is toch wennen. Elke keer als Maddy en ik samen ergens heen gingen ben ik gaan rijden. Na een paar dagen ben ik alleen gaan rijden. Vergelijk dat met de eerste keer rijden zonder je rij instructeur, maar dan nog 2x zo spannend. Maar nu na bijna 2 weken, gaat alles al automatisch.

Ik ga hier vaak hardlopen. Dat doe ik samen met Maddy. Meestal over de boulevard (niet echt. het is een fiets/wandel/bbq/chill pad langs het strand). Soms gaan we ook over het strand. Dit doen we bijna altijd 's-avonds bij de zonsondergang. Die is hier (zoals bijna alles) echt zo mooi. Soms heb ik hier echt het idee dat ik in een of andere cliché feelgood film zit.

Toen ik hier voor de eerste keer buien zat, wist ik ook niet wat er gebeurde. Allemaal beesten die langs kwamen; green tree frogs, possums, gekko's, ratten enz.

Ik zit hier in Darwin, maar in een suburb dat Millner heet. Dat ligt ongeveer 10 minuutjes van Darwin City vandaan. De eerste dag dat ik in de City was, heb ik een dagtrip naar Katherine gorge & Edith Falls geboekt, een weekendtrip naar Kakadu National park geboekt en een vliegticket naar Cairns geboekt voor 30 Oktober.
Ik ben ook langs Maddy haar werk gegaan. Crocosaurus Cove. Een soort van krokodillenpark. Hier heb je heel veel (natuurlijk) krokodillen (baby's, kleine, grote en heeele grote), een huge aquarium, een zelfs more huge reptielenhuis. Hier kan je ook in de Cage of Death. Die heb ik een andere dag samen met Maddy gedaan. Dan ga je in een glazen kooi die ze midden in het verblijf onder water laten zakken. Dan zit je letterlijk op 5 cm afstand van een 5,5 meter grote croc, die dan ook nog eens gevoerd word. Dat is echt super vet!
Ik ben ook op de foto gegaan met Fluffy. Dat is een babykrokodil die je vast kan houden en die je op je hoofd kan zetten enzo. En even voor de duidelijkheid; krokodillen zijn hebben een hele zachte huid.
Verder kreeg ik hier ook een VIP tour waardoor ik ook de krokodillen mocht voeren. Dat doe je dus met een hengel met daar een groot stuk vlees aan. Een beetje alsof je voor krokodillen aan het vissen bent. Je moet alleen oppassen dat ze je hengel niet meenemen.

Toen ik dezelfde dag aan het strand zat te lunchen, kwam er een Duitse backpackster bij me aan de tafel zitten die zelf net in Darwin was aangekomen. Ik ben samen met haar naar de Botanic Gardens gelopen. Zij vliegt de 29e vanuit Alice Springs (waar ik over een half jaar heen ga) naar Cairns. Haar zal ik daar waarschijnlijk weer zien.

Toen ik trouwens in het winkelcentrum van Darwin City aan het lopen was (waar ik ook een Australisch nummer heb gekocht: (+61 4 74204385) zag ik daar heuse Van Schaik Stroopwafels. De stroopwafelboer waar ik voor heb gewerkt. Ik wist wel dat hij internationaal wilde gaan verkopen, maar wist niet dat hij daar al mee bezig was.

Ik ben samen met Maddy en Martin naar Litchfield national park gegaan. Dat was echt zo indrukwekkend. We zijn langs de magnetic termite mounds gegaan. Deze staan van noord naar zuid gericht om zo de nesten zo koel mogelijk te houden. Vandaar: magnetic.
We hebben gezwommen in de Wangi Falls. Langs de Tolmer Falls geweest, gezwommen bij Buley Rock hole. En we zijn langs de Florence falls geweest. Het enige nadeel was dat het droge seizoen hier bijna voorbij is, en hierdoor alle watervallen heel klein waren. Maar ondanks dat was het allemaal nog steeds echt heel mooi. En het zwemmen was echt heerlijk.
's-Avonds ben ik alleen met Maddy naar de Mindil beach market gegaan. Dit een een hele grote markt die tijdens het droge seizoen 2 keer in de week gehouden word. Hier kan je allerlei aboriginal art, lederwaren en sierade (echt en nep) kopen. Er worden een aantal shows gegeven. Wij hadden de vuurshow gekeken. Omdat het aan het strand is, heb je ook een hele mooie zonsondergang. Ondanks dat het 2 keer per week gehouden word, is het toch elke keer druk bezocht.

Met Maddy heb ik ook de Original Jumping Croc Cruise gedaan. Dat was echt heel spectaculair. Dat was de eerste keer dat krokodillen het wild zag.
Om de krokodillen te laten springen hangen ze een stuk vlees aan een hengel, die ze dan een paar meter boven het water houden. Als ze een paar keer hebben gesprongen krijgen ze als beloning het stuk vlees. Dat springen doen ze alleen met hun staart (wat een grote spier is). Sommige springen zelfs zo hoog dat je de staart kan zien!

Ondertussen heb ik ook de trip naar Katherine Gorge & Edith Falls gehad. Dit was mijn allereerste geboekte trip sinds ik hier ben. De groep was opzich wel oke. Er waren een hele hoop hoogbejaarde koppels, een gezinnetje en ik.. Was uiteindelijk wel gezellig. En Katherine Gorge was echt heel mooi. Het zijn in totaal een stuk of 9 gorges, waarvan wij er met een bootje door 2 heen zijn gevaren. Hier hebben we ook in gezwommen. Edith falls was ook weer een hele kleine waterval (ik zag hem eerst zelfs over het hoofd). Hier konden we ook in zwemmen, maar dat heb ik niet gedaan.

Mijn weekendtrip naar Kakadu National Park heb ik er net opzitten. Ik werd zaterdagochtend vroeg opgehaald met een 4x4 wagen. Echt een hele leuke groep. Iets meer mijn leeftijd. Nou ja.. de jongste waren ongeveer 28. Maar wel echt heel gezellig.
We zijn onderweg gestopt bij de jumping crocs (een andere als die met Maddy) en bij termite mounds (ook een andere als met Maddy en Martin). Nadat ik de gids (die ook echt heel cool was) een termiet had zien eten, probeerde ik er ook een. Gratis tip van Chef Reupy: als je ooit vergeten bent peper te kopen, dan kan je gewoon wat termieten over je kip heen gooien. Zelfde smaak ;)
Ik heb in Kakadu wilde paarden gezien, bij de white Lilly billabong heb ik mijn eerste buffalo's gespot, hier zaten ook een hele hoop vogels waarvan ik de namen vergeten ben (het waren zoveel verschillende). Tijdens de zonsondergang waren we bij de yellow waters billabong.
We hebben om bij verschillende plekken te komen een hele hoop moeten lopen. Alhoewel dat meer klimmen en springen, limbo dansen en vliegen wegslaan dan gewoon een stukje wandelen was. Maar dat was het allemaal echt meer dan waard.
Bij de Nourlangie Art Site had je allemaal aboriginal art van honderden jaren oud. Was best spectaculair.
's-Nachts in de bush in de buitenlucht geslapen. Nou ja.. ik had alleen een swag tent boven me. Dat is een soort van muggennet in de vorm van een tent.

Verder heb ik in en rondom Darwin een beetje de toerist uitgehangen. Musea bezocht, Charles Darwin National park gezien, East Point Reserve waar veel wallaby's zitten (ik heb er geen een kunnen spotten..), souvenir winkeltjes bezocht en ook daadwerkelijk een souvenir gekocht en natuurlijk als een echte toerist een hele hoop foto's gemaakt!

Ondanks dat ik in het East Point Reserve geen wallaby's heb kunnen spotten, heb ik deze wel een hele boel gezien. Vooral op weg naar Katherine Gorge. Verder heb ik dus ook wilde paarden gezien, buffalo's (uiteraard ook wild), krokodillen (wild en in het park), en ook al welgeteld 1 kangoeroe!
Misschien een beetje lullig om dat in het rijtje van de wilde dieren te zetten, maar er zitten hier ook een hele hoop (wilde?) aboriginals. Het punt is alleen dat (volgens de niet native australians) de aboriginals die in de steden zitten ook al outcasts van hun stammen zijn (hier zit ook nog een heel verhaal achter, maar daar is deze toch al zo lange blog te kort voor). Eigenlijk heb ik dus nog geen echte wilde aboriginals gezien.



Djeez, dit is best moeilijk, zo'n blog schrijven. Nog moeilijker dan London denk ik. Er gebeurt hier zo ongelooflijk veel dat ik hier onmogelijk alles kan op schrijven. Zoals je ziet heb ik nu al een heel verhaal, terwijl dat nog maar een fractie is van alles wat er is gebeurd.

Nou, de eerste 2 weken zitten erop. Ik vertrek morgen naar Cairns en dan kan het echte avontuur beginnen.

Ik heb er zin in!

  • 29 Oktober 2013 - 08:28

    Marten:

    Hallo Reuben,

    Leuk om weer zo een blog van jou te lezen!
    Australië is helemaal een top land om heen te gaan! Ik kijk uit naar de rest van je avonturen, geniet er van!!

  • 29 Oktober 2013 - 09:48

    Emma:

    Heey Ruby!!

    Wooohh je heb echt al super veel gedaan! Heel veel herkenbaar ook!
    Die trip naar Kakadu klinkt echt super vet! Heel veel plezier nog en ik blijf je volgen!

    Xxx

  • 29 Oktober 2013 - 13:24

    Maddy:

    Haha wilde aboriginals. Ik heb er zo van genoten dat je hier was!! Vind het maar niks dat je weer gaat maar er wacht een heel groot avontuur voor je!
    Ik ga je zoveel missen Reupy en we hebben zo een super tijd gehad!
    Hele fijne trip en tot over er paar maanden

  • 30 Oktober 2013 - 19:39

    Marieke:

    Hey Reuben,

    Super stoer man! Wat ontzettend leuk allemaal!
    Ontzettend leuke foto's ook! Echt broer en zus. Echt zo fijn voor jou en Maddie (en Martin natuurlijk ook), dat jullie elkaar weer hebben gezien.
    Het is erg leuk om te lezen dat jij nu ook dingen gedaan en gezien hebt die Jonathan en ik toen ook gedaan hebben. En je hebt al zoveel meer gedaan! Super tof!
    Geniet lekker van je Cairns en ben benieuwd hoe het daar is!
    Kijk uit naar je volgende verhaal.
    Brandon is trouwens inmiddels al levensgevaarlijk op zijn fiets! Hij heeft zojuist bijna een mevrouw aangereden omdat hij de macht over het stuur verloor. (Hij ging nogal hard de helling af en door de bocht). Gelukkig kunnen veel mensen erg goed springen en konden we er allemaal om lachen :-)
    Liefs van ons 3en!

  • 09 November 2013 - 13:24

    Kevin:

    Vet! Mooie verhalen! Wil zelf ook ooit eens naar australie gaan, lijkt me echt suuper tof!
    Als je zo'n wilde aboriginal ziet moet je wel met m op de foto gaan he! ;) hahaha!

    Ben benieuwd naar je volgende blog!

    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 17377
Totaal aantal bezoekers 30481

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: