Darwin: Terug bij Af - Reisverslag uit Darwin, Australië van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu Darwin: Terug bij Af - Reisverslag uit Darwin, Australië van Reuben Bentvelzen - WaarBenJij.nu

Darwin: Terug bij Af

Blijf op de hoogte en volg Reuben

25 Juli 2014 | Australië, Darwin

Op avond van 12 mei stond we Pap en Petra uit te zwaaien op het vliegveld, en op de ochtend van 13 mei liep ik door Darwin City. Op zoek naar een baan dus.
Ik heb weer van alles geprobeerd; ouderwets ergens naar binnen lopen en mijn CV achterlaten; langs het Job Agency; op internet zoeken en mailtjes sturen; opbellen. Je hoort het al.. Het zat niet heel erg mee.
Maar toen. Toen hoorde ik ineens dat zowel Maddy én Martin op hun werk na hadden gevraagd. En wat blijkt? Nu heb ik ineens twee opties! Jeutje!

Optie 1: Werken bij Crocosaurus Cove. Waar mijn zus werkt. Hier zou ik niet zo veel uren kunnen maken als dat ik eigenlijk wilde. Wel zou ik vrij snel kunnen beginnen.

Optie 2: Werken bij Bridge Toyota. Bij Martin op z'n werk. Goede uren en goed betaald. Wel zou ik dan nog anderhalve week moeten wachten.


Na een snelle calculatie en wat overwegingen (hoi, ik ben Reuben, backpacker in Australië. Ik werk met krokodillen in Crocosaurus Cove! Tegenover: hoi, ik was auto's voor Toyota) heb ik toch besloten om bij Toyota gaan werken.

Anderhalve week wachten dus. Wat te doen in Darwin, Australië als je een paar dagen moet wachten. Natuurlijk! Lezen en films kijken. Wat anders?
Oke. Ik heb ook een paar motoren schoon mogen maken. En in mijn drukke agenda kon ik ook nog wel een gaatje vinden om lekker te gaan sporten.

Zoals je je dus wel kan voorstellen waren deze dagen binnen no-time om en mocht ik beginnen bij Toyota.

De eerste dag heb ik de hele dag, in de zon, auto's gewassen. Niet eens met een sopje ofzo. Auto nat spuiten, doekje over auto heen halen zodat hij mooi opdroogt, volgende auto. Niet zo gek ingewikkeld. Lekker muziekje op en go with the banana.
De volgende dag had ik een beetje afwisseling. Ik mocht auto's schoonmaken (hoor je het verschil? Wassen/schoonmaken). Nadat ze schoon waren, mocht ik ze wassen.
Dit deed ik samen met Adam. Hij zou over vier weken, voor een maand op vakantie gaan. Tijdens deze maand zou ik hem overnemen.
Als een auto verkocht is, zorgden Adam en ik ervoor dat hij helemaal klaar was voor delivery. Dat wil zeggen, dat de klant hem op kan halen. Van binnen helemaal schoonmaken (alle hoeken, compartimenten, tapijt, kofferbak enz.). Checken of alle tools en reservewiel erin zaten (af en toe wel handig als je in de outback van Australië woont). De buitenkant wassen (nu wel met sop). De wielen, velgen en wheel base (Nederlandse woord ben ik even kwijt) schoonmaken. Kortom: 2e hands auto's die er als nieuw uit moeten zien.
Had ik al gezegd dat ik alleen voor de used en discount afdelingen werkte? Nieuwe auto's had ik niks mee te maken.
Maar dan ben ik het belangrijkste nog vergeten. De CD speler! Want als je met pech in de middle if nowhere zit, dan wil je natuurlijk wel wat muziek kunnen afspelen! Deze moest ik dan ook altijd wel checken! En deed ie het niet? Ja, goed. Niemand wist echt wat dan. Maar het was wel heel belangrijk dat ik hem checkte! Logica in Australië? Zoals ik eerder al zei: Ondersteboven!

Maar wacht! Er is meer! Ik mocht ook auto's registreren, auto's wegbrengen en ophalen, auto's laten keuren, auto's tanken. Ik zat dus redelijk wat op de weg. Wat sowieso niet vervelend is als het alternatief auto's wassen is. Maar daarnaast was het ook best leuk om in al die 4x4 off road mega trucks te rijden. Ik heb me best vermaakt tijdens al deze ritten.

Maar dat is nog niet alles! Als klap op de vuurpijl was er een uitverkoop weekend bij Toyota. Chaos!
Maar goed. Ik kon toen geen auto's wassen, geen auto's schoonmaken en er waren ook geen ritten voor me. Ik was voor 2 dagen een valet. 2 dagen auto's parkeren voor de customers. Daarbovenop word ik in het weekend dubbel betaald! Voor $36,- per uur auto's parkeren. Niet slecht, toch?

Maar het allerbelangrijkste voor mij? Ik kon nu met trots zeggen: Hi, ik ben Reuben, Backpacker in Australië en ik werk als car detailer voor Bridge Toyota.
Niet verkeerd!

(Even voor de goede orde; ik heb dit nog nooit gezegd, en als ik ergens totaal geen waarde aan hecht, is dat een titel).

Naast dat ik, voor een backpacker, een bijna perfecte baan had, had ik tijdens deze weken ook nog eens een kamer helemaal voor mijzelf! Hoe? Maddy en Martin waren zo goed om mij in hun kasteel te laten verblijven.
Dit kan je bijna geen backpacken meer noemen. Een goed betaalde baan met goede uren. Veel vrije tijd over om lekker te gaan sporten, lezen, film kijken of wat dan ook, goed/gezond/gevarieerd eten, kamer voor mezelf, queen sized matras. Kan het nog beter? Gooi d'r een gevonden kitten bij en zie daar. Nóg leuker!

Op een dag na het werk, zat er een kleine kitten voor de deur. Zonder halsband. Even naar binnen gelaten, en naast dat ze heel nieuwsgierig was, leek ze het wel naar d'r zin te hebben. Toch weer naar buiten gelaten, want ja, het is niet onze kat. De volgende dag zat ze er weer. Zo ging dit een paar dagen door. Uiteindelijk zijn we naar de dierenarts gegaan. Het bleek een ongeveer 5 maanden oud vrouwtje te zijn. Zonder chip. En zonder bovenlipje.
Toen hebben we haar als vermist opgegeven. Aangezien niemand hierop reageerde, en Maddy haar wel heel leuk vond, wilden ze haar wel houden. Er was alleen een probleem. Ze mogen geen huisdieren in het huis waar ze wonen. De eigenaar dus maar opgebeld, en na heel lief gevraagd te hebben, wilden zij wel een uitzondering maken. Wat leuk! Nu hebben we (zij dus eigenlijk) een kat!
En ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat dit de onhandigste kat in de geschiedenis van onhandige katten is. Ze blijft van dingen afvallen. De trap, de bank, de stoel. Of dan gaat ze d'r eigen staart achterna en dan struikelt ze weer.
En als ze een beestje of gekko vangt, dan weet ze niet wat ze ermee moet doen.
Op dit moment heeft ze volgens mij nog maar 4 levens over..

Maar goed. Ik begin een beetje als een crazy cat woman te klinken nu.


In ieder geval ben ik Maddy en Martin heel erg dankbaar voor alles! Ondertussen ben ik daar, na 10 weken) weer op weg. Ik heb nu nog een kleine tweeëneenhalf maand over. Maar als het goed is heb ik nu genoeg geld kunnen sparen om hiervan lekker te kunnen gaan genieten, en ik ben dan ook niet van plan om weer te gaan werken.

  • 26 Juli 2014 - 04:27

    Maddy:

    Hahahah Pebbles zonder bovenlip hahah. Heel leuk verhaal weer Reup! Het was heerlijk om je bij ons te hebben de afgelopen paar maanden!! Love you!! Xxxxx

  • 26 Juli 2014 - 18:55

    Ben:

    Klinkt weer geinig allemaal Reup!! Ik begin haast te overwegen om mezelf om te scholen tot autowasser ; )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Reuben

Actief sinds 05 Jan. 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 30456

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 13 Oktober 2014

Aussieland

23 Januari 2011 - 19 Juni 2011

Stage london

Landen bezocht: